Sunday 16 October 2011

Kehidupan akhir zaman...

Bismillahirrohmanirrahim...
Assalammualaikum.... hyeee...
winkkwinkk... hari nie nak bercerita sikit pasai dunia akhir zaman niee....
tetiba jadi insaf bila terfikir pasal ''kiamat'' dan ''kematian''... tapi bila fikir balik dah cukup ke ''bekalan'' nak di bawa ke sana.. hhhuuurrrmmm.....???

Pernah tak kita terfikir yang kehidupan sekarang banyak dipengaruhi dengan kehidupan orang yahudi dan nasrani. Antaranya:
 i) Ramai wanita sekarang suka sangat nak dedahkan aurat depa.. pe yang best sangat pown kami tak tau...
 nak kata cantik yang tua2 pown ada gak yang masih x sedaq diri tengah pengsan la katakan huhuhuhu....
 bila tegur kata ''perubahan kena slow2'' xtaw la nant kalau nk kena cabut nyawa xkn nk suruh malaikat izrail tarik slowww kot..... kadang2 bila ada kengkawan yang kuaq x tutup aurat jadi sedih takut nak tegur sebab kami pun x la sempurna sgt kami pun penah jahil gak dulu...
....pernah satu pagi kami pergi dengar kuliah subuh ustaz tu kata 2 golongan yang akan muncul pada akhir zaman salah satunya wanita yang berpakaian tapi still dalam keadaan bogel sebabnya pakaian mereka x menepati ciri2 menutup aurat; pakai tudung tapi baju seluar ketat sangat pakai tudung tapi nampak leher ngan rambut macam mak datin.... masa dalam kuliah 2 pown cakap cam mna siksaan yang Nabi Muhammad s.a.w tengok masa peristiwa israq mikraj  untuk pompuan2 yang x tutup aurat rambut di gantung dan terbakar sampai isi2 otak pown terbakar... subahanallah knp ada orang yang xtakot lagi.. mayb x pnh dengq kot
....pas2 dengaq plak ceramah nik aziz dia cakap lak kalau muda2 kita dah start jaga aurat kita nanti bila dah tua kalau kita nyanyuk Allah akan jaga aurat kita... best kan kita dah boleh kurangkan dosa kita di hari tua..
....

Subahanallah...
Ya Allah, ampunkan dosa hamba2 mu yang kerdil lagi hina ini... :'(
berikanlah peluang untuk kami untuk bertaubat dan bukakanlah pintu hati kami ke jalan MU....

sesungguhnya Allah sukakan orang yang sering bertaubat dan orang yang 


membersihkan diri. (Al-Baqarah:222)

No comments:

Post a Comment